W#14 Computational empowerment for dummies
v. Jakob Damgaard Laursen & David Garde-Tschertok
| ||
Indrømmet Computational empowerment, Teknologiforståelse, Design Thinking og Real World Problemsolving er komplekse begreber. Men det behøver ikke være så indviklet: For langt hen ad vejen drejer det sig om at elever undersøger, skaber og handler på problemstillinger fra den virkelige verden. Djævlen ligger i de didaktiske detaljer og dem får du hjælp til af Coding Class Cph og STIL’s CRAFT netværk.
På denne miniworkshop får du inspiration og enkle konkrete modeller til at få eleverne til at arbejde med at hjælpe virksomheder og andre eksterne partnere, så de taber både næse og mund.
| ||
Relevans
|
Workshoppen er bl.a. relevant for deltagere, der arbejder med teknologiforståelse, design thinking, åben skole og projektopgaven.
Der er særligt fokus på den del af designcirklen, hvor det handlende perspektiv kommer i spil (prototype, argumentation, refleksion). Hvordan kan design thinking gøres så enkelt så det bliver et fælles sprog for både elever og deltagende virksomheder?
| |
Referencer
|
Coding Class Cph ressourceside: http://side.videotool.dk/brtz1x7aad6a07ngkv4d
Video der beskriver en typisk proces i et CRAFT forløb: https://youtu.be/Shi_Dh5lYDc
| |
WORKSHOPHOLDERE
| ||
Navn
|
Jakob Damgaard Laursen
| |
Stilling
|
Kodepirat
| |
Arbejdsplads
|
Københavns Kommune
| |
Coding Class Cph er et åben skole programmeringsinitiativ etableret i samarbejde mellem Københavns Kommune og IT Branchen. Jakob er ansvarlig for den konkrete undervisning i klasserne for de mere end 25 skoler og 60 virksomheder der medvirker i projektet.
| ||
Navn
|
David Garde-Tschertok
| |
Stilling
|
Generalkonsulent
| |
Arbejdsplads
|
Styrelsen for IT og Læring
| |
David er ansvarlig for CRAFT, som er styrelsens netværk for it og innovation og afholder bla. DM i digitale skills samt udvikler formater for samarbejde mellem skoler og virksomheder med fokus på løsning af virksomhedscases.
|