v. Pernille Scherer & Kim Skaaning-Pedersen
| ||
På denne workshop bliver I præsenteret for et konkret eksempel på, hvordan FabLab-aktiviteter kan integreres i naturfags-/ scienceundervisningen. Hvorefter der gennem digital fabrikation produceres en algelampe (Living lamp). Der vil blive vist konkrete eksempler af elevproduktioner, samt didaktiske overvejelser over arbejdet med at designe teknologi med elever fra overbygningen.
Workshoppen er primært hands-on, hvor du kommer til at lodde, samt programmere din microcontroller.
Gennem digital fabrikation og designtænkning sigter workshoppen mod at udvikle kompetencer mod det 21. Århundrede, som for eksempel teknologiforståelse, problemløsning, refleksiv tænkning og medborgerskab.
| ||
Relevans
|
Denne workshop er særligt relevant for undervisere i naturfagene på overbygningen og henter sin empiri fra en 10. Klasse, hvor designtanken også har været en grundlæggende faktor.
| |
Deltagere
|
Maksimalt antal deltagere: 20
Medbring gerne egen computer, med Arduino ID lagt ind.
I skal være villige til at lodde og lime.
| |
Teknologi
|
Lasercuttede kasser, lodning, programmering af microcontroller, div. Software.
| |
Materialer
|
Algekit, loddekolber, blyfrit tin.
| |
Referencer
|
Keenan Pinto fra Biologigaragen i København (Living lamp)
| |
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Pernille Scherer
| |
Stilling
|
Lærer (Pioner Vejle)
| |
Arbejdsplads
|
UngdomsCenter Vejle UCV
| |
Underviser i matematik, fysik/kemi og science i 10. Klasse.
| ||
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Kim Skaanning-Pedersen
| |
Stilling
|
Lærer
| |
Arbejdsplads
|
UngdomsCenter Vejle UCV
| |
Underviser i matematik, fysik/kemi og science i 10. Klasse.
|