W#11 Hvordan arbejder man med teknologi i en faglig ramme?
v. Morten Ulrich Jensen, Christian Rodbjerg Jensen og Katrine Bay-Smidt, FabLab Silkeborg
| ||
Erfaringer med teknologikendskab og teknologiforståelse i en faglig ramme.
Workshoppen viser erfaringer med integration af teknologi i en faglig storylineramme med udgangspunkt i et af FN’s verdensmål. Workshoppen vil veksle mellem hands on, erfaringer fra undervisningen på Trekløverskolen og tid til refleksion over, hvordan man kan arbejde med teknologi i en faglig ramme
| ||
Relevans
|
Workshoppen henvender sig til undervisere og ledere i folkeskolen og andre andre interesserede, som ønsker at se eksempler på ideer til at integrere teknologikendskab og -forståelse i en faglig ramme i folkeskolen.
Workshoppen giver forskellige bud på, hvordan man kan arbejde med det ovennævnte på forskellige klassetrin, mulighed for at afprøve forskellige teknologier i en faglig ramme og lægger op til diskussion og dialog, om hvordan man kan udvikle det videre.
| |
Deltagere
|
Maksimalt antal deltagere: 20
Workshoppen stiller ikke krav til deltagernes forkundskaber.
| |
Krav til forberedelse
|
Medbring egen computer + lader
| |
Teknologi
|
Ozobots, Microbit, Lego Mindstorm
| |
Materialer
|
Whiteboard - projektor - internetadgang
| |
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Morten Ulrich Jensen
| |
Stilling
|
Folkeskolelærer
| |
Arbejdsplads
|
Trekløverskolen afd. Sjørslev
| |
Underviser på 4. og 5. årgang i Dansk, Engelsk, NT, Kristendomskundskab.
Pioner på Fablab i Silkeborg.
| ||
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Katrine Bay-Smidt
| |
Stilling
|
Folkeskolelærer
| |
Arbejdsplads
|
Trekløverskolen afd. Vinderslev
| |
Jeg underviser primært på 2. og 4. klassetrin i matematik, historie og idræt. Derudover er jeg pioner fra fablab i Silkeborg.
| ||
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Christian Rodbjerg Jensen
| |
Stilling
|
Folkeskolelærer
| |
Arbejdsplads
|
Trekløverskolen afd. Kjellerup
| |
Underviser i dansk, idræt og naturfag. Lærer i 12 år. Optaget af at få designtænkning og teknologiforståelse ind i undervisningen.
I gang med pioneruddannelsen ved Fablab Silkeborg.
|