W#11 Hvordan arbejder man med teknologi i en faglig ramme?


W#11 Hvordan arbejder man med teknologi i en faglig ramme?

v. Morten Ulrich Jensen, Christian Rodbjerg Jensen og Katrine Bay-Smidt, FabLab Silkeborg
Erfaringer med teknologikendskab og teknologiforståelse i en faglig ramme.
Workshoppen viser erfaringer med integration af teknologi i en faglig storylineramme med udgangspunkt i et af FN’s verdensmål. Workshoppen vil veksle mellem hands on, erfaringer fra undervisningen på Trekløverskolen og tid til refleksion over, hvordan man kan arbejde med teknologi i en faglig ramme
Relevans
Workshoppen henvender sig til undervisere og ledere i folkeskolen og andre andre interesserede, som ønsker at se eksempler på ideer til at integrere teknologikendskab og -forståelse i en faglig ramme i folkeskolen.

Workshoppen giver forskellige bud på, hvordan man kan arbejde med det ovennævnte på forskellige klassetrin, mulighed for at afprøve forskellige teknologier i en faglig ramme og lægger op til diskussion og dialog, om hvordan man kan udvikle det videre.
Deltagere
Maksimalt antal deltagere: 20
Workshoppen stiller ikke krav til deltagernes forkundskaber.
Krav til forberedelse
Medbring egen computer + lader
Teknologi
Ozobots, Microbit, Lego Mindstorm
Materialer
Whiteboard - projektor - internetadgang
WORKSHOPHOLDER
Navn
Morten Ulrich Jensen
Stilling
Folkeskolelærer
Arbejdsplads
Trekløverskolen afd. Sjørslev
Underviser på 4. og 5. årgang i Dansk, Engelsk, NT, Kristendomskundskab.
Pioner på Fablab i Silkeborg.
WORKSHOPHOLDER
Navn
Katrine Bay-Smidt
Stilling
Folkeskolelærer
Arbejdsplads
Trekløverskolen afd. Vinderslev
Jeg underviser primært på 2. og 4. klassetrin i matematik, historie og idræt. Derudover er jeg pioner fra fablab i Silkeborg.
WORKSHOPHOLDER
Navn
Christian Rodbjerg Jensen

CJ.jpg
Stilling
Folkeskolelærer
Arbejdsplads
Trekløverskolen afd. Kjellerup
Underviser i dansk, idræt og naturfag. Lærer i 12 år. Optaget af at få designtænkning og teknologiforståelse ind i undervisningen.
I gang med pioneruddannelsen ved Fablab Silkeborg.